Translate

divendres, 1 de juny del 2012

Tauleta per restaurar (2a part)

Fa uns dies us vam parlar de la nova tauleta que tenim per restaurar.
Després d'una mirada més profunda ens em adonat que hi ha forsa forats de corcs, així que abans de coninuar l'hem de tractar.



L'Eduard ha posat forat per forat amb una xeringa el liquid mata-carcoma, és una feina molt minuciosa i entretinguda, cal buscar tots els forats que fan els corcs al sortir i cal posar-ho a tot arreu, per intentar matar fins i tot les postes.



Aquest és el mata-carcoma que em utilitzat, fa anys que el tinc a casa de altres vegades que hem restaurat mobles, suposo que encara el fabriquen.



I per acabar el tractament em fabricat una campana més o menys hermètica, amb dues bosses d'escombreries gegants i cinta de pintor,  on hi em col.locat el moble amb un potet de liquid mata carcoma dins l'armariet i un altre fora, per a que els vapors tòxics acabin de fer la feina, el tindrem aixi uns quants dies, entre dos i tres setmanes.

Alguns matamosques o mata-cuques també funcionen força bé, o si és hivern i esta glaçant es pot treure el moble al jardi o a la terrassa, el fred intens mata el corc, o també si és estiu i fa molta calor es pot treure el moble fora de casa i posat dins una bossa negra per a que hi faci més calor encara, també mata els corcs.
Nosaltres em utilitzat el sistema químic, ja que és primavera, o sigui que ni glaça i et sufoca la calor. Després del tractament, haurem de vigilar si hi torna ha haver activitat aliena al nostre moble!

Quin sistema utilitzes?

Bon cap de setmana

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada